Tworzenie uzasadnienia biznesowego SEO, którego szef nie może odmówić

Niektórzy interesariusze z trudem dostrzegają wartość dodania SEO do swojego marketingu. Skorzystaj z tego przewodnika, aby zbudować dla niego niepodważalne uzasadnienie biznesowe. Naukowcy mogą powiedzieć, że ostatnie dinozaury wyginęły 65 milionów lat temu, ale nie spotkali twojego szefa.

 

Sama definicja starej szkoły; jest typem osoby, która tylko niechętnie akceptowała e-maile, ponieważ wciąż jest przekonana, że ​​internet to moda. Ale to ona jest decydentem i osobą, która kontroluje sznurki w portfelu. Jak przekonasz ją o znaczeniu SEO? Jak zbudować argumenty za dodaniem go do planu marketingowego i przydzieleniem zasobów, aby osiągnąć sukces?

 

Dlaczego SEO powinno być częścią każdego planu marketingowego

W 2021 r. amerykańscy konsumenci wydali 870,78 miliardów dolarów online , czyli około 19% wszystkich zakupów. I to nawet nie obejmuje całej sprzedaży osobistej, która była napędzana przez badania internetowe i świadomość.

 

Po prostu każda firma potrzebuje strony internetowej. A ponieważ strony internetowe bez odwiedzających są w ogóle bezużyteczne, każda firma potrzebuje SEO w ramach swojego planu marketingowego. Ten artykuł przedstawia krok po kroku proces tworzenia uzasadnienia biznesowego, aby dodać optymalizację pod kątem wyszukiwarek do Twojej.

 

Dlaczego potrzebujesz uzasadnienia biznesowego

Business case to formalne uzasadnienie podjęcia projektu. Ocenia korzyści, koszty i ryzyko alternatywnych opcji i przedstawia uzasadnienie dla konkretnego rozwiązania. Zbyt wiele małych firm, przytłoczonych ogromem codziennych operacji, całkowicie rezygnuje z uzasadnień biznesowych. Ale bez tego prawdopodobnie marnujesz cenne zasoby na projekty przynoszące niewielkie korzyści, tracąc z oczu cele projektu i zmagając się z odpowiednią priorytetyzacją.


Tworzenie uzasadnienia biznesowego SEO

To jest coś, czego nie chcesz robić z SEO, zwłaszcza jeśli próbujesz przekonać kogoś innego o jego znaczeniu. Aby przedstawić swoją sprawę, potrzebujesz dobrego biznesplanu, który opisuje następujące kwestie:

 

To nie musi być zbyt długie; w rzeczywistości zwięzłość jest często lepsza. Musi jednak jasno opisywać wizję i cel Twojej strategii SEO , dane wspierające Twoje spory oraz potrzebne narzędzia technologiczne. Musisz uwzględnić prognozy finansowe dotyczące kosztów i zwrotu z inwestycji, najlepiej z miesiąca na miesiąc przez pierwszy rok, a także informacje o tym, kiedy uważasz, że Twój projekt SEO będzie miał pozytywny wpływ na przepływy pieniężne.

 

Budowanie uzasadnienia biznesowego SEO

Poniżej przeprowadzimy Cię przez ten proces i pomożemy opracować sprawę, na którą Twój szef będzie musiał się podpisać.

 

Przeprowadź audyt strony internetowej

Jak każdy dobry plan, uzasadnienie biznesowe powinno zaczynać się od badań. A to oznacza kompleksowy audyt strony internetowej , który zapewni Twojemu zespołowi podstawę wydajności. Zacznij od oceny swojego obecnego statusu SEO i strategii, jeśli ją posiadasz.


kompleksowy audyt strony internetowej

Określ, co działa na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Czy masz wspólne słowa kluczowe, które prowadzą do Twojej witryny? Na jakie strony najczęściej trafiają odwiedzający? Zidentyfikuj możliwości, jakie dają Twoje najsilniejsze treści.

 

Spójrz na oba czynniki na stronie, takie jak gęstość słów kluczowych, zoptymalizowane obrazy, nagłówki i nazwy adresów URL, oraz czynniki poza stroną, takie jak jakość linków zwrotnych, struktura witryny, linki wewnętrzne i błędy 404.

 

Wiedza o tym, od czego zaczynasz, pomoże Ci dokładnie przewidzieć wyniki, jakie przyniosą Twoje kampanie SEO. Przestraszony tym procesem? Nie bądź. Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi, których możesz użyć do audytów witryn , które dostarczą Ci potrzebnych informacji.

 

Wykonaj analizę konkurencji

SEO to gra o sumie zerowej. Ruch, na który trafiasz, to ruch, którym nie są Twoi konkurenci. I wzajemnie. Mając to na uwadze, absolutnie ważne jest, abyś dokładnie wiedział, co zamierzają, abyś mógł dowiedzieć się, dlaczego przewyższają Cię w rankingu i odkryć możliwości usunięcia kliknięć odwiedzających z nich. Ale uważaj – twoi najwięksi rywale SEO mogą nie być największymi konkurentami w branży; mogą to być tylko stycznie powiązane firmy, które używają podobnych słów kluczowych.

 

Dowiedz się, z kim jesteś, dzięki analizie konkurencji SEO . Będziesz chciał zadawać (i odpowiadać) pytania takie jak:

Rozmawiaj z odbiorcami docelowymi na podstawie intencji

W cyfrowym świecie łatwo zapomnieć, że po drugiej stronie Twojej kampanii znajdują się prawdziwi ludzie i że nie tworzysz tylko treści dla wyszukiwarek. Poświęć trochę czasu na zidentyfikowanie osoby docelowej i zbadanie, dlaczego ta hipotetyczna osoba odwiedza Twoją witrynę. Powinieneś zidentyfikować:

 

Niektórzy ludzie uważają, że pomocne jest stworzenie postaci lub postaci, z którymi mogą następnie rozmawiać bezpośrednio za pomocą treści. Na przykład sklep internetowy ze sprzętem może mieć personę o nazwie Jim, opartą na wyobrażonym kliencie:

Jim jest mężczyzną w średnim wieku ze Środkowego Zachodu. Ma dobrą pracę, ale nie ma wystarczającego dochodu, by wynająć specjalistę od napraw domowych, więc robi wszystko sam. Zna się na narzędziach. Jest człowiekiem rodzinnym, który lubi sport, grillowanie i oglądanie telewizji.

 

Wyobrażając sobie Jima jako prawdziwą osobę, niektórym pisarzom łatwiej jest rozmawiać bezpośrednio z nim, używając języka, w którym czułby się komfortowo, co z kolei prowadzi do lepszych wyników. Nie musisz posuwać się tak daleko, ale im lepiej rozumiesz, do kogo kierujesz reklamy , tym lepsze będą Twoje kampanie SEO.

 

Utwórz miesięczny plan treści

Teraz, gdy już wiesz, do kogo kierujesz reklamy, czas zacząć planować dotarcie do tych osób. Stwórz plan z miesiąca na miesiąc opisujący Twoje treści. Określ, na czym się skupisz. Może to być motyw świąteczny lub produkt, który chcesz promować. Nie wszystko musi pozostać w temacie, ale generalnie łatwiej jest zaplanować miesięczną zawartość, gdy wszystkie są powiązane.

Następnie przejrzyj swój kalendarz, aby zidentyfikować kluczowe daty, takie jak wydarzenia, premiery produktów i promocje partnerskie. Uzbrojony w te informacje, nadszedł czas, aby stworzyć plan treści wysokiego poziomu, który przedstawia pełny obraz tego, co będziesz robić w ciągu miesiąca. Zaplanuj promocje i podstawowe treści, takie jak posty na blogu.

 

Wymień swoje słowa kluczowe

Ze wszystkich elementów SEO, być może najważniejszą są słowa kluczowe. Podstawa ogólnej strategii SEO: informuje wyszukiwarki, o czym są Twoje treści i dlaczego jest to idealne rozwiązanie dla ich potrzeb. Jak więc znaleźć słowa kluczowe, które są najbardziej przydatne dla Twoich celów? Na tym etapie budowania uzasadnienia biznesowego SEO powinieneś być dobrze przygotowany do ich identyfikacji. Istnieje wiele narzędzi i technik , których powinieneś użyć, zaczynając od burzy mózgów listy tematów związanych z Twoimi treściami.

 

Wymyśl listę początkowych słów kluczowych, a następnie użyj dobrego narzędzia do badania słów kluczowych, aby zidentyfikować inne. Ponieważ już zidentyfikowałeś zamiary użytkownika, będzie to pomocne w znajdowaniu długich słów kluczowych. Podobnie Twoja poprzednia praca badająca konkurencję przyda się tutaj, pomagając Ci dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe na nią działają, abyś mógł ich używać samodzielnie.

 

Zbuduj relacje w miejscu pracy, których potrzebujesz

Teraz, gdy masz już gotowy plan na zwycięską strategię SEO, nadszedł czas, aby zacząć gromadzić zasoby, aby wprowadzić ją w życie. Aby rozpocząć, nie musisz zatrudniać specjalisty SEO ani zewnętrznej firmy (choć może to być bardzo dobry pomysł), ponieważ prawdopodobnie masz już wiele elementów, których potrzebujesz w swojej organizacji.


Twoje kampanie SEO

Marketing, IT i sprzedaż powinny znaleźć się w części. Chociaż niektórzy ludzie mogą być mniej niż zachwyceni tym, co postrzegają jako więcej pracy dla nich, wyjaśnij, że wszyscy jesteście w tym samym zespole i dążycie do tego samego celu. Buduj z nimi relacje, pokazując im, w jaki sposób ich indywidualny wkład sprawi, że Twoje przedsięwzięcie SEO będzie bardziej skuteczne. Poświęć trochę czasu na edukację ich w tym procesie i pamiętaj, aby podkreślić znaczenie każdej z ich ról.

 

Wzmocnij swoją sprawę za pomocą faktów i danych

W ostatecznym rozrachunku większości dyrektorów interesuje tylko jedno: czy zapewnia zwrot z inwestycji? To właśnie jest wspaniałe w SEO – zapewnia mnóstwo danych, których możesz użyć, aby pokazać nie tylko, że to, co robisz, jest warte zachodu, ale także, że to się opłaca. Istnieje wiele dowodów na to, dlaczego potrzebujesz planu SEO.

 

Na przykład z pewnością będziesz chciał wspomnieć, że Google odpowiada za 92% wyszukiwań internetowych, z ponad 267 milionami unikalnych użytkowników w samych Stanach Zjednoczonych. Albo że 56% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeśli promujesz płatny element swojego ogólnego planu SEO, pamiętaj, aby podkreślić, że na każdego dolara wydanego na reklamy Google firma uzyskiwała średnio 2 dolary przychodu. Korzystając z tych danych, możesz opowiedzieć fascynującą historię , która obejmuje więcej niż czarno-czerwony bilans i zachęca do wpisowego.

 

Mierz i śledź swój sukces

SEO to długa gra, która nie przyniesie natychmiastowych korzyści. Od samego początku należy to wyjaśnić interesariuszom. Ale dzięki solidnej strategii i odrobinie staromodnego smaru do łokci wkrótce zaczniesz widzieć wymierne rezultaty.

 

Google świetnie radzi sobie ze wsparciem merytorycznym, korzystając z kluczowych wskaźników, takich jak:

 

Dzięki dokładnemu śledzeniu swoich wyników lepiej zrozumiesz, gdzie i jak odnosisz sukcesy, a także zidentyfikujesz obszary wymagające poprawy.

 

Wniosek

SEO jest dobrą inwestycją dla każdej organizacji, ale wymaga inwestycji z góry zarówno pod względem czasu, budżetu, jak i zasobów. Chociaż wyniki nie zawsze są przewidywalne, SEO jest jedną z tych dziedzin, w których można dowiedzieć się, co włożyłeś. Jeśli skomponujesz plan slap-dash bez większego zastanowienia, nie uzyskasz tak wysokiej jakości wyników, jak przy bardziej metodycznym podejściu.

 

Ale opracowując dokładnie przemyślane uzasadnienie biznesowe dla SEO i podkreślając jego potencjał, nawet najbardziej zrzędliwemu szefowi bardzo trudno jest zaprzeczyć jego wartości. Nie ma wątpliwości, że strategia jakości pomoże osiągnąć cele całej firmy — od zwiększania bazy klientów po zwiększanie sprzedaży. A teraz zabierz się do pracy – masz do zbudowania uzasadnienie biznesowe SEO.