Google udostępnia 6 wskazówek dotyczących wyników wyszukiwania e-commerce

Google opublikował nowy film zawierający sześć wskazówek, jak sprawić, by witryny e-commerce kwalifikowały się do specjalnych prezentacji w wynikach wyszukiwania. Google opublikował nowy film zawierający sześć wskazówek, jak sprawić, by witryny e-commerce kwalifikowały się do specjalnych prezentacji w wynikach wyszukiwania.

 

Film rozpoczął się od podkreślenia trzech kluczowych elementów, które wyróżniają strony produktów e-commerce:

 

Niektóre z tych elementów zależą od uporządkowanych danych produktów, aby można je było wyświetlać w rozszerzonych informacjach, podczas gdy inne wymagają udziału w kanale Google Merchant Center.

 

1. Tagi tytułów

Kent omawia linki tytułowe, linki wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania (SERP), które są generowane z tagów tytułu stron internetowych. Wyjaśnia, że ​​jeśli element tytułu nie opisuje odpowiednio, o czym jest strona internetowa, Google przepisze ją, używając treści z nagłówka u góry strony lub nawet tekstu zakotwiczenia z linków do strony internetowej. Radzi również zachować szczególną ostrożność przy automatycznych tagach tytułów produktów, aby upewnić się, że nie ma zduplikowanych treści ani brakujących informacji.

 

„Dobry link tytułowy może znacznie pomóc użytkownikom w zrozumieniu Twojej oferty, przynosząc wysokiej jakości ruch do Twojej witryny. …Niska jakość linków tytułowych może zaszkodzić wrażeniu użytkowników na Twoją witrynę”.

 

Alan ostrzega przed używaniem dynamicznie generowanych tagów tytułu w celu dodania danych o dostępności lub cenie do tagu tytułu, ponieważ istnieje opóźnienie między aktualizacją tagu tytułu a momentem, w którym Google ostatecznie wyświetla zaktualizowany link tytułu w SERP. Do tego czasu informacje mogą być nieaktualne. Zaleca korzystanie z witryny Google: szukaj, aby dokładnie sprawdzić, jak mogą wyglądać tagi tytułu wyświetlane w wynikach wyszukiwania.


Google udostępnia 6 wskazówek dotyczących wyników wyszukiwania e-commerce

2. Dołącz obrazy wysokiej jakości

Obrazy wysokiej jakości mają wpływ na wrażenia użytkownika, ponieważ pomagają potencjalnym klientom w podjęciu decyzji o produkcie. Alan Kent udostępnił:

 

„Zaobserwowaliśmy, że użytkownicy ogólnie dobrze reagują na obrazy wysokiej jakości i zalecamy, aby kluczowe obrazy miały co najmniej 1200 pikseli szerokości”.

 

Zaleca przeprowadzenie audytu witryny pod kątem obrazów o niskiej jakości i zastąpienie ich zdjęciami o wyższej jakości. Kent zalecił również sprawdzenie metadanych Max Image Preview, ponieważ wskazuje to Google, jak wyświetlać te obrazy w SERP. Na koniec zachęca do korzystania z uporządkowanych danych produktów, aby pomóc Google zidentyfikować prawidłowe obrazy do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania.

 

Wiele firm rozważa takie rzeczy jak obrazy pod kątem tego, w jaki sposób mogą poprawić pozycję swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Ale bardziej produktywne jest rozważenie zdjęć produktów pod kątem tego, w jaki sposób pomagają użytkownikom zdecydować się na zakup produktu. Oznacza to, że jeśli pojawi się pytanie o rozmiar produktu, sensowne może być zestawienie produktu z przedmiotem codziennego użytku w przybliżeniu tego samego rozmiaru. Pomocne mogą być różne kąty, podobnie jak pokazanie, jak wygląda ubranie na modelce, jakie meble mogą wyglądać w pokoju lub jak ogrodzenie może wyglądać atrakcyjnie na podwórku.


Udostępniaj bogate dane produktów

3. Udostępniaj bogate dane produktów

Uporządkowane dane pomagają Google lepiej rozumieć strony internetowe i umożliwiają wyświetlanie ich jako wyników z elementami rozszerzonymi, co w wynikach wyszukiwania określił jako „specjalne metody prezentacji”. Poniżej znajdują się podstawowe elementy, które powinny zawierać dane strukturalne produktu:

Zapoznaj się ze wskazówkami dotyczącymi uporządkowanych danych produktów Google, aby dowiedzieć się, jakie właściwości są wymagane, a które opcjonalne. Wytyczne dotyczące uporządkowanych danych ulegają ciągłym zmianom, co może spowodować, że strona produktu utraci swój rozszerzony wykaz w wynikach wyszukiwania, gdy uporządkowane dane przestaną być zgodne z wymaganiami Google. Aby rozwiązać problem, użyj narzędzia do indeksowania adresów URL w Search Console, aby sprawdzić, czy strona jest zindeksowana, a następnie użyj narzędzia do testowania wyników z elementami rozszerzonymi, aby sprawdzić, czy występują błędy w danych strukturalnych.

4. Dane spadku ceny akcji

Udostępnienie Google informacji o cenach może sprawić, że strona produktu będzie kwalifikować się do specjalnej prezentacji obniżki ceny w wynikach wyszukiwania, co może zwrócić na nią uwagę. Nie gwarantujemy pojawienia się w wynikach wyszukiwania ze specjalną prezentacją obniżki cen. Aby strona kwalifikowała się do wyświetlania wyników z obniżoną ceną, musisz uwzględnić w uporządkowanych danych produktu właściwość Oferta, która jest konkretną ceną, a nie przedziałem cenowym.

5. Zidentyfikuj produkty, które sprzedajesz

Ta wskazówka zaleca używanie dokładnych identyfikatorów produktów, takich jak identyfikatory GTIN, przy użyciu kombinacji pliku danych Google Merchant Center i uporządkowanych danych produktów. Stosowanie się do tej porady może sprawić, że produkt będzie kwalifikował się do wyświetlania na liście, takich jak karuzele produktów.

6. Utwórz profil biznesowy

Na koniec Kent zaleca utworzenie profilu firmy w Google, jeśli firma jest obecna fizycznie. „Można to zrobić za pomocą Menedżera profilu firmy Google”. Postępując zgodnie z tą wskazówką, witryna kwalifikuje się do umieszczenia w specjalnej aukcji obok wyników wyszukiwania. Ten typ informacji jest dostępny tylko dla firm, które prowadzą sklep fizyczny lub mają obsługiwany obszar.